Uwagi nt. gry
#11
Po przemyśleniu opcji, jakie daje mechanika, dodałem taki fragment:
Cytat:Bazowa cena oczarowania jest skalowana w zależności od stosunku osoby do głównej postaci. Normalna cena jest za osobę trochę sympatyzującą, potencjalnego sojusznika. Za osobę i tak bliską uleganiu postaci skalujemy bazową cenę do 80%, dla osoby neutralnej - do 120%, dla niechętnej - do 200%, dla śmiertelnych wrogów - do 300%. Do tej ceny stosujemy dopiero modyfikatory dotyczące siły oczarowania.
Odpowiedz
#12
Mam pytanie dotyczące zasad tajności/jawności działań. Czy działanie podjęte w głównym temacie tury jest:
a) znane publicznie w świecie gry,
b) znane tylko postaciom graczy,
c) znane samym graczom, ale nie ich postaciom?
Odpowiedz
#13
Widzę to tak, że informacje, które mają szansę sensownie przeniknąć do prasy czy innych postaci, przenikają i inni gracze mogą je wykorzystywać. Może być to przenikanie pośrednie, np. jeśli coś ustaliliście z NPC i potem to widać w waszym zachowaniu.

Jeśli zaś informacje nie mają szansy przeniknąć, to inni gracze nie mogą ich wykorzystywać bezpośrednio (np. nie mogą wytknąć ci czegoś, co powiedziałeś Dmowskiemu w rozmowie we dwóch pod drzewem w parku). Jeśli chcą cię szpiegować w jakiś sposób, to również nie mogą nasłać jednego wynajętego żula od razu w to jedno miejsce, o którym "wiedzą pozagrowo", że się tam z Dmowskim spotykacie, tylko muszą to przeprowadzić tak, jakby mieli tylko publiczne informacje. I w ogóle muszą mieć jakiś powód, żeby was próbować szpiegować, wywiedziony z wiedzy ich postaci.

Natomiast pośrednie wykorzystywanie takich informacji jest legalne. Np. powiedziałeś pod drzewem Dmowskiemu, że nie lubisz goździków, więc ktoś ci przyśle róże, a nie goździki. Nie można się go teraz czepiać, że "powinien przesłać goździki bo nie wie że nie lubisz goździków", ponieważ mogą zrezygnować z goździków w tej sytuacji z innych nienaciąganych powodów.

Dla mnie brzmi to logicznie, ale nie wiem, może powinno się to wpisać do jakichś zasad.
Odpowiedz
#14
1) Właściwie jak duże wpływy mają nasze postacie?
2) Protegowany musi być z tej samej kategorii co postać główna? Czy też np. wojskowy może mieć protegowanego, który jest artystą?
Odpowiedz
#15
1. Na to trudno odpowiedzieć tak ogólnie. Mają opinię bardzo znany [7]. Mają swoją grupę oczarowanych (swoją drogą przypominam o wklejeniu listy płac). Jeśli chcesz spróbować zrobić coś konkretnego, możemy zobaczyć, na ile masz na to wpływy.
2. Protegowani mogą być z dowolnej kategorii, dopóki ich protegowanie ma podpórkę fabularną. Zresztą trochę trudniej tutaj mówić o kategoriach, bo ile postać jest np. wielkim wojskowym, to prot jest sobie po prostu np. wojskowym. Także rozwalenie sobie głównej postaci i przejście na prota jest chyba pokrętną drogą do grania sobie zwykłą, tzn. słabszą anteczną postacią.
Odpowiedz
#16
Cytat:Siła oczarowania wynika z ilości PD, jaką się wyda:
Za pół ceny można kogoś oczarować na jedną turę.
Pełna kwota ceny to oczarowanie na 10 tur.
1,5 kwoty to oczarowanie trwające, dopóki ogólna sytuacja nie zasieje w danej osobie jakichś wątpliwości.
Podwójna kwota to oczarowanie w zasadzie trwałe.
Potrójna kwota służy do pozyskiwania hardkorowych wyznawców.

Czy możliwe jest np. zapłacenie pełnej kwoty, a potem dopłacenie jeszcze 50% za podniesienie poziomu oczarowania?
Odpowiedz
#17
Myślę, że tak.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości