09.07.2014, 15:57
Zastanawiałem się czy muzułmanin mógłby być członkiem PiS w czasie rozmowy z jednym znajomym był on przekonany, że to niemożliwe. Bardzo mnie to zdziwiło. Szukałem każdego możliwego argumentu. Niestety nie podziałało na niego. Zresztą wątpię by czytał to co napisałem, ale pomyślałem. Po co ma się to zmarnować można o tym porozmawiać tutaj.
Zacznę chronologicznie tak jak prowadziłem tę rozmowę.
Najpierw zauważyłem że szefem frakcji Europejskich Konserwatystów i Reformatorów jest muzułmanin oczywiście argument ten jest słaby. Są w tej partii również jawni aktywni homoseksualiści, ale nie jestem przekonany czy PiS nie protestował przeciw jawnemu aktywnemu homoseksualiście, jako szefie frakcji.
Następnie przez analogie wskazałem na pozytywny stosunek PiS do członków narodu żydowskiego. Zarówno wizualnie:
Oraz faktograficznie. Od faktu osób pochodzenia żydowskiego kręci się wokół PiS np. śp. Z. Wasserman, śp. S. Meller, B. Wildstein (PiS umieścił go jako szefa telewizji), jego syn D. Wildstein (działa w różnych okołopisowskich mediach i organizacjach), Cz. Bielecki (kandydat na Prezydenta m.st. Warszawy popierany i opłacany przez PiS), rząd PiS był bardzo dobrze oceniany przez Izrael,.
Znalazłem również taki przykład antypisowskiego antysemityzmu, oraz szokujące wyznanie posła Solidarnej Polski.
Oczywiście można stwierdzić, że:
1) elektorat PiS jest w sporej cześć antysemicki i są antysemici w PiS oraz,
2) że do Żydów zbliża ich islamofobia.
Sądzę jednak, że są to słabe argumenty.
Kolejna analogią są jawni ateiści wokół PiS, czyli np. prof. Z. Religa, Cz. Bielecki, prof. Zybertowicz.
Dalej potwierdzone przez posła Godsona i ludzi z PiS próby przeciągnięcia go z PO do PiS.
Zapytałem się również o to posła PiS:
Pytałem się czy mogę pokazywać innym. Rozmów prywatnych nie pokazuję innym bez ich zgody.
Wskazałem również na przepisy z konstytucji zaproponowanych przez PiS:
Źródło: http://www.pis.org.pl/doc.php?d=unit&id=7
Źródło: http://www.pis.org.pl/unit.php?o=partia&...&iddoc=149
Oraz szukałem informacji o zasadach islamu w kontekście programu PiS:
1. Narkotyki:
Ajatollah Yusuf Saanei:
Używanie narkotyków w jakikolwiek sposób jest niedozwolone. Niektóre z nich są zakazane ze względu na swoje właściwości odurzające, inne zaś ponieważ mają szkodliwy wpływ na zdrowie.
Ajatollah Ibrahim Jannati:
Używanie opium, morfiny, heroiny czy marihuany w formie jadalnej, do picia czy palenia jest niedozwolone ze względu na ich szkodliwość. Używanie ich jest dozwolone jedynie w przypadku zalecenia lekarza. Niedozwolone jest też używanie wszystkiego innego co wywołuje stan odurzenia, chyba że w przypadku kiedy jest to jedyne lekarstwo na jakąś chorobę.
Ajatollah Ali Khamenei:
Nie ma sprzeciwu wobec używania narkotyków w celach leczniczych w przypadku kiedy leczenie i późniejsza rekonwalescencja zależą od użycia tych własnie środków i że są one przepisane przez lekarza godnego zaufania.
2. Bicie dzieci:
Ajatollah Muhammad Hussain Fadlallah:
Według Islamu, dzieci są powierzone rodzicom w opiece. Rodzice nie posiadają nad dziećmi absolutnej władzy i nie mogą traktować ich jak tylko im się to podoba. Odpowiedzialni są za ich wychowanie i naukę i w tym celu powinni używać środków pomocnych i pokojowych. Jeśli w wyjątkowej sytuacji nie sposób osiągnąć tego w sposób pokojowy, rodzice mogą użyć siły ale tylko w bardzo ograniczonym zakresie. Jeśli rodzic uderzy dziecko na tyle mocno, że spowoduje to zaczerwienienie na jego skórze, odpowiedzialny będzie za odszkodowanie. Należy bardzo uważać żeby nie posunąć się do takiego stopnia, chyba że w wyjątkowej sytuacji powstrzymania realnego zagrożenia dla dziecka, ale nawet w takim wypadku należy pamiętać, że najczęściej takie sytuacje wynikają z błędu zaniedbania ze strony rodziców.
3. Eutanazja:
Ajatollah Muhammad Hussain Fadlallah:
Uśmiercenie kogoś z powodu bólu trudnego do wytrzymania lub z powodu braku środków na leczenie jest niedopuszczalne. Jeśli jednak pacjent znajduje się w stanie śpiączki i jest technicznie rzecz biorąc martwy i niemożliwy jest jego powrót do normalnego stanu, nie ma obowiązku podtrzymywania jego życia. Decyzja ta należy do rodziny lub opiekuna po otrzymaniu zgody lekarskiej.
Ajatollah Makarem Shirazi:
Zabicie człowieka nie jest dozwolone, nawet z miłosiernych pobudek i nawet jeśli pacjent wyraża zgodę. Nie jest też dozwolone przerwanie leczenia prowadzące do śmierci. Jeśli jednak niemożliwe jest aby pacjent pozbawiony od lat świadomości odzyskał ją, dozwolone jest w takim przypadku przerwanie podtrzymywania go przy życiu.
4. Aborcja:
Czy aborcja jest przez islam dopuszczalna?
Ajatollah Ali Khamenei:
Aborcja jest przez Islam ściśle zakazana. Człowiek może wybrać taką metodę antykoncepcji jaka tylko mu pasuje aby uniknąć ciąży, jednak kiedy już do niej dojdzie, usunięcie płodu jest poważnym grzechem. Jeżeli jednak doktor uważa, iż przez rozwój płodu zagrożone jest życie matki, wtedy tylko pod tym warunkiem dozwolona jest aborcja.
Ajatollah Muhammad Hussain Fadlallah:
Aborcja jest zakazana od momentu kiedy zapłodnione zostaje jajeczko i w łonie kobiety rozpoczyna kreować się nowe życie. Dozwolona jest więc tylko w szczególnych przypadkach kiedy płód zagraża życiu matki; wtedy matka ma prawo bronić swego życia, nawet jeżeli czynnik zagrażający nie jest świadomy tego co czyni, podobnie jak np. w przypadku ataku szaleńca.
Czy można dokonać aborcji jeżeli badania prenatalne wykażą jakieś fizyczne deformacje płodu?
Ajatollah Ali Sistani:
Deformacja płodu sama w sobie nie jest wystarczającym powodem do dokonania aborcji. Jeżeli jednak deformacja zagraża życiu matki lub powoduje jej trudności nie do tolerowania, wtedy można dokonać aborcji do momentu w którym w płód wkracza już dusza.
A jeżeli badania prenatalne wykażą, iż dziecko po narodzinach będzie miało małe szanse na przeżycie?
Ajatollah Ali Sistani:
Aborcja nie jest dozwolona w takim przypadku, nawet przed wkroczeniem duszy w płód.
Wydaje mi się to przekonujące i udowadniające możliwość funkcjonowania w PiS muzułmanina.
Zacznę chronologicznie tak jak prowadziłem tę rozmowę.
Najpierw zauważyłem że szefem frakcji Europejskich Konserwatystów i Reformatorów jest muzułmanin oczywiście argument ten jest słaby. Są w tej partii również jawni aktywni homoseksualiści, ale nie jestem przekonany czy PiS nie protestował przeciw jawnemu aktywnemu homoseksualiście, jako szefie frakcji.
Następnie przez analogie wskazałem na pozytywny stosunek PiS do członków narodu żydowskiego. Zarówno wizualnie:
Oraz faktograficznie. Od faktu osób pochodzenia żydowskiego kręci się wokół PiS np. śp. Z. Wasserman, śp. S. Meller, B. Wildstein (PiS umieścił go jako szefa telewizji), jego syn D. Wildstein (działa w różnych okołopisowskich mediach i organizacjach), Cz. Bielecki (kandydat na Prezydenta m.st. Warszawy popierany i opłacany przez PiS), rząd PiS był bardzo dobrze oceniany przez Izrael,.
Znalazłem również taki przykład antypisowskiego antysemityzmu, oraz szokujące wyznanie posła Solidarnej Polski.
Oczywiście można stwierdzić, że:
1) elektorat PiS jest w sporej cześć antysemicki i są antysemici w PiS oraz,
2) że do Żydów zbliża ich islamofobia.
Sądzę jednak, że są to słabe argumenty.
Kolejna analogią są jawni ateiści wokół PiS, czyli np. prof. Z. Religa, Cz. Bielecki, prof. Zybertowicz.
Dalej potwierdzone przez posła Godsona i ludzi z PiS próby przeciągnięcia go z PO do PiS.
Zapytałem się również o to posła PiS:
Pytałem się czy mogę pokazywać innym. Rozmów prywatnych nie pokazuję innym bez ich zgody.
Wskazałem również na przepisy z konstytucji zaproponowanych przez PiS:
Źródło: http://www.pis.org.pl/doc.php?d=unit&id=7
Źródło: http://www.pis.org.pl/unit.php?o=partia&...&iddoc=149
Oraz szukałem informacji o zasadach islamu w kontekście programu PiS:
1. Narkotyki:
Ajatollah Yusuf Saanei:
Używanie narkotyków w jakikolwiek sposób jest niedozwolone. Niektóre z nich są zakazane ze względu na swoje właściwości odurzające, inne zaś ponieważ mają szkodliwy wpływ na zdrowie.
Ajatollah Ibrahim Jannati:
Używanie opium, morfiny, heroiny czy marihuany w formie jadalnej, do picia czy palenia jest niedozwolone ze względu na ich szkodliwość. Używanie ich jest dozwolone jedynie w przypadku zalecenia lekarza. Niedozwolone jest też używanie wszystkiego innego co wywołuje stan odurzenia, chyba że w przypadku kiedy jest to jedyne lekarstwo na jakąś chorobę.
Ajatollah Ali Khamenei:
Nie ma sprzeciwu wobec używania narkotyków w celach leczniczych w przypadku kiedy leczenie i późniejsza rekonwalescencja zależą od użycia tych własnie środków i że są one przepisane przez lekarza godnego zaufania.
2. Bicie dzieci:
Ajatollah Muhammad Hussain Fadlallah:
Według Islamu, dzieci są powierzone rodzicom w opiece. Rodzice nie posiadają nad dziećmi absolutnej władzy i nie mogą traktować ich jak tylko im się to podoba. Odpowiedzialni są za ich wychowanie i naukę i w tym celu powinni używać środków pomocnych i pokojowych. Jeśli w wyjątkowej sytuacji nie sposób osiągnąć tego w sposób pokojowy, rodzice mogą użyć siły ale tylko w bardzo ograniczonym zakresie. Jeśli rodzic uderzy dziecko na tyle mocno, że spowoduje to zaczerwienienie na jego skórze, odpowiedzialny będzie za odszkodowanie. Należy bardzo uważać żeby nie posunąć się do takiego stopnia, chyba że w wyjątkowej sytuacji powstrzymania realnego zagrożenia dla dziecka, ale nawet w takim wypadku należy pamiętać, że najczęściej takie sytuacje wynikają z błędu zaniedbania ze strony rodziców.
3. Eutanazja:
Ajatollah Muhammad Hussain Fadlallah:
Uśmiercenie kogoś z powodu bólu trudnego do wytrzymania lub z powodu braku środków na leczenie jest niedopuszczalne. Jeśli jednak pacjent znajduje się w stanie śpiączki i jest technicznie rzecz biorąc martwy i niemożliwy jest jego powrót do normalnego stanu, nie ma obowiązku podtrzymywania jego życia. Decyzja ta należy do rodziny lub opiekuna po otrzymaniu zgody lekarskiej.
Ajatollah Makarem Shirazi:
Zabicie człowieka nie jest dozwolone, nawet z miłosiernych pobudek i nawet jeśli pacjent wyraża zgodę. Nie jest też dozwolone przerwanie leczenia prowadzące do śmierci. Jeśli jednak niemożliwe jest aby pacjent pozbawiony od lat świadomości odzyskał ją, dozwolone jest w takim przypadku przerwanie podtrzymywania go przy życiu.
4. Aborcja:
Czy aborcja jest przez islam dopuszczalna?
Ajatollah Ali Khamenei:
Aborcja jest przez Islam ściśle zakazana. Człowiek może wybrać taką metodę antykoncepcji jaka tylko mu pasuje aby uniknąć ciąży, jednak kiedy już do niej dojdzie, usunięcie płodu jest poważnym grzechem. Jeżeli jednak doktor uważa, iż przez rozwój płodu zagrożone jest życie matki, wtedy tylko pod tym warunkiem dozwolona jest aborcja.
Ajatollah Muhammad Hussain Fadlallah:
Aborcja jest zakazana od momentu kiedy zapłodnione zostaje jajeczko i w łonie kobiety rozpoczyna kreować się nowe życie. Dozwolona jest więc tylko w szczególnych przypadkach kiedy płód zagraża życiu matki; wtedy matka ma prawo bronić swego życia, nawet jeżeli czynnik zagrażający nie jest świadomy tego co czyni, podobnie jak np. w przypadku ataku szaleńca.
Czy można dokonać aborcji jeżeli badania prenatalne wykażą jakieś fizyczne deformacje płodu?
Ajatollah Ali Sistani:
Deformacja płodu sama w sobie nie jest wystarczającym powodem do dokonania aborcji. Jeżeli jednak deformacja zagraża życiu matki lub powoduje jej trudności nie do tolerowania, wtedy można dokonać aborcji do momentu w którym w płód wkracza już dusza.
A jeżeli badania prenatalne wykażą, iż dziecko po narodzinach będzie miało małe szanse na przeżycie?
Ajatollah Ali Sistani:
Aborcja nie jest dozwolona w takim przypadku, nawet przed wkroczeniem duszy w płód.
Wydaje mi się to przekonujące i udowadniające możliwość funkcjonowania w PiS muzułmanina.