28.06.2015, 17:56
Cytat:Rzuty rozstrzygające
Wyniki różnych działań nieobjętych w mechanice wojennej będą rozstrzygane rzutem dwoma kośćmi dziesięciościennymi (2k10). MG ustala szansę powodzenia od 10% do 100%. Sukces następuje, kiedy na kości wypadnie mniej lub tyle samo, ile wynosiła szansa powodzenia akcji (oczywiście podzielona przez 5%). Rzuty kością dotyczące gry dostępne są tutaj: http://kostnica.eu/user/1138a150/0/
Jednocześnie im większa będzie różnica między wynikiem a progiem powodzenia, tym sukces będzie "poważniejszy".
Modyfikatory do szansy sukcesu:
- +10% za wydanie punktu czakry
+10%, jeżeli akcja dotyczy specjalności postaci
-10%, jeżeli akcja dotyczy słabego punktu postaci
+10% za deklarację napisania wydarzenia (jeżeli gracz się nie wywiąże, MG może uznać akcję za niebyłą albo napisać wydarzenie samemu i ukarać gracza gdzieś indziej)
Specjalności
Dla każdej postaci i protegowanego trzeba wskazać jedną specjalność i jeden słaby punkt, albo dwie specjalności i dwa słabe punkty. Dostępne możliwości:
- przekabacanie zwolenników
- prawo i ideologia
- medialność
- tajne akcje
- organizacja i pieniądze
- gry parlamentarne
- kultura i wykształcenie
- sprawność fizyczna