Zasady różne & prawo zwyczajowe
#1
Złota trójca zasad:
Cytat:1. Wszystkie szczegóły świata gry (łącznie z prawodawstwem) są takie, jak historycznie w rzeczywistości, chyba, że GM zarządzi inaczej.
2. Jego decyzja jest ostateczna i zawsze ma pierwszeństwo przed stanem historycznym.
3. Poziom realizmu i szczegółowości gry ustala GM koncentrując się na ciekawości rozgrywki. W szczególności uproszczona jest w grze gospodarka i prawodawstwo.
Na wieki wieków AMEN.
Brzytwa Moczara:
Cytat:
[Obrazek: bed78856-b0ae-4fa8-be3a-e5f74cadf170.file]
duchowy patron brzytwy, autor słynnego dekretu nr 1 Wodza Ludowego z I edycji Antemurale

Brzytwa Moczara to zasada prawodawstwa wymagająca, aby w każdym akcie prawnym znalazły się wyłącznie treści:
a) które są potrzebne dla ogólnego, minimalnego sensu logicznego całości;
b) które autor projektu uważa za priorytetowe i szczególnie ważne;
c) które mogą być przedmiotem politycznego sporu w grze;
d) które mogą zostać później realnie wykorzystane w grze.
Pozostałe kwestie mają pozostać w domyśle. W wyniku użycia brzytwy Moczara powinny powstawać zwięzłe ustawy liczące kilka-kilkanaście krótkich, ogólnikowych artykułów.


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości