Mechanika
#1
Spis treści

Czakra
Opinia społeczna i punkty doświadczenia
Ratingi
Kostka
Województwo
Stowarzyszenie
Kruszec
Zasady różne
[size=8pt]I przyszli ci wszyscy Braniccy, Potoccy, Radziwiłłowie i mnóstwo innych do Cesarza Rosji, padli na kolana przed nim i mówili: „Ratuj nas Najjaśniejszy Panie przed tym parweniuszem korsykańskim.” Cesarz wzruszył się do łez na ten widok i tak im odpowiedział: „Nie bójcie się moi bracia w Chrystusie. Czyż Bóg nie jest po naszej stronie?”[/size]<br /><br />„Dzieje umierania polskiego” autor nieznany
#2
Cytat:
Czakra
  • \"Czakra\" w tej grze jest zdolnością wpływania na innych ludzi, którzy nie są od postaci gracza w relacjach zależności, lub gdy te relacje nie mogą wystarczyć do wywarcia zamierzonego przez gracza efektu.
  • W każdej sytuacji gracz może zwiększyć prawdopodobieństwo dojścia do zamierzonego celu np. negocjacyjnego poprzez wydanie punktów czakry. Gracz może za pomocą czakry utrwalić u wroga fałszywe przekonanie o nim (wtedy gracz powinien napisać artykuł w taki fałszywy sposób go przedstawiający). Za pomocą czakry gracz może wpływać również na ludzi wzmacniając wpływ swoich przemów i odezw (wtedy gracz powinien opisać te efekty). Możliwe jest również oczarowanie NPC-a za pomocą czakry przekształcając go na miesiąc w grze swoją marionetkę (gracz powinien wtedy opisać działania tej postaci). Również ważnym elementem wydawania czakry jest zdolność odkrywania tajemnic, polega to na skłonieniu ludzi do podzielania się kompromitującymi informacjami (gracz może tego typu informacje proponować Mistrzowi Gry, a później np. nimi szantażować daną osobę, lub je upublicznić w celu jej skompromitowania).
  • Punkty czakry przydzielane są w niedziele i czwartek wraz z zajściem słońca.
  • Niewykorzystana pula punktów o ile gracz otrzymał w tej turze przynajmniej jeden punkt doświadczenia zostaje zachowana w połowie, a w innym wypadku przepada.
  • Gracze mogą łączyć swoje czakry w jednym uzgodnionym wspólnie celu.
[size=8pt]I przyszli ci wszyscy Braniccy, Potoccy, Radziwiłłowie i mnóstwo innych do Cesarza Rosji, padli na kolana przed nim i mówili: „Ratuj nas Najjaśniejszy Panie przed tym parweniuszem korsykańskim.” Cesarz wzruszył się do łez na ten widok i tak im odpowiedział: „Nie bójcie się moi bracia w Chrystusie. Czyż Bóg nie jest po naszej stronie?”[/size]<br /><br />„Dzieje umierania polskiego” autor nieznany
#3
Cytat:
Opinia społeczna i punkty doświadczenia

Opinia społeczna to krótkie wyrażenie pozwalające określić wizerunek postaci. Na każdym tajnym wraz z nim gracz otrzyma trochę więcej informacji o swojej opinii społecznej. Jednocześnie w tym samym temacie gracze powinni umieszczać swoje opinie o postaciach innych graczy.

Punkty doświadczenia otrzymują wszystkie postacie graczy za swoje sukcesy. Sukces musi być realny. Punkty doświadczenia można wydać na stworzenie nowej postaci, czyli protegowanego cena jest następująca: 2^n gdzie \"n\" to numer porządkowy protegowanego.

Protegowani również otrzymują punkty doświadczenia. Nie można ich jednak wydawać o ile nie przekształci się protegowanego w główną postać. Dawna główna postać staje się wypalonym. Gracz może korzystać z wypalonych analogicznie do protegowanych, jednak nie może już przekształcić ich w główną postać.
[size=8pt]I przyszli ci wszyscy Braniccy, Potoccy, Radziwiłłowie i mnóstwo innych do Cesarza Rosji, padli na kolana przed nim i mówili: „Ratuj nas Najjaśniejszy Panie przed tym parweniuszem korsykańskim.” Cesarz wzruszył się do łez na ten widok i tak im odpowiedział: „Nie bójcie się moi bracia w Chrystusie. Czyż Bóg nie jest po naszej stronie?”[/size]<br /><br />„Dzieje umierania polskiego” autor nieznany
#4
Cytat:
Ratingi

W grze funkcjonują trzy „ratingi” aktywności politycznej AP, stabilności władzy SW i stanu gospodarki SG. Przybierają one następujące wartości: AAA, AA, A, BBB, BB, B, CCC, CC, C, oraz D. Dodatkowo mogą występować przy nich znaki \"+\", lub \"-\". Wartości od AAA do A- oznaczają wysoki poziom danego zjawiska, a te od CCC+ do C- oznaczają niski poziom danego zjawiska. D oznacza zupełne niewystępowanie danego zjawiska, reszta oznacza wartości pośrednie.

Ratingi pozwalają nam scharakteryzować społeczeństwo:

wysokie AP + wysokie SW => „społeczeństwo obywatelskie”
wysokie AP + niskie SW => „społeczeństwo frustrowane”
niskie AP + wysokie SW => „społeczeństwo autorytarne”
niskie AP + niskie SW => „społeczeństwo autystyczne”

Wysokie SG + „społeczeństwo obywatelskie” => bardzo dużo kruszcu dla władzy, średnio dla opozycji;
Średnie SG + „społeczeństwo obywatelskie” => dużo kruszcu dla władzy, mało dla opozycji;
Niskie SG + „społeczeństwo obywatelskie” => dużo kruszcu dla władzy, bardzo mało dla opozycji;
Wysokie SG + „społeczeństwo frustrowane” => średni poziom kruszcu dla władzy, bardzo duży dla opozycji;
Średnie SG + „społeczeństwo frustrowane” => mało kruszcu dla władzy, dużo dla opozycji;
Niskie SG + społeczeństwo frustrowane” => bardzo mało kruszcu dla władzy, średni poziom dla opozycji;
Wysokie SG + „społeczeństwo autorytarne” => dużo kruszcu dla władzy, mało dla opozycji;
Średnie SG + „społeczeństwo autorytarne” => dużo kruszcu dla władzy, mało dla opozycji;
Niskie SG + „społeczeństwo autystyczne” => średni poziom kruszcu dla władzy, bardzo mało kruszcu dla opozycji;
Wysokie SG + „społeczeństwo autystyczne” => średni poziom kruszcu dla władzy i dla opozycji;
Średnie SG + „społeczeństwo autystyczne” => średni poziom kruszcu dla władzy, niski dla opozycji;
Niskie SG + „społeczeństwo autystyczne” => mało kruszcu dla władzy, bardzo mało dla opozycji.
[size=8pt]I przyszli ci wszyscy Braniccy, Potoccy, Radziwiłłowie i mnóstwo innych do Cesarza Rosji, padli na kolana przed nim i mówili: „Ratuj nas Najjaśniejszy Panie przed tym parweniuszem korsykańskim.” Cesarz wzruszył się do łez na ten widok i tak im odpowiedział: „Nie bójcie się moi bracia w Chrystusie. Czyż Bóg nie jest po naszej stronie?”[/size]<br /><br />„Dzieje umierania polskiego” autor nieznany
#5
Cytat:
Kostka

W ramach wisznurealizmu swoje decyzje, czy coś się udało, czy też nie będę opierał na rzutach kostką, lub innej metodzie losowej dostępnej na tej stronie: http://kostnica.eu/

Tutaj są moje rzuty: http://kostnica.eu/user/901390ea/0/
[size=8pt]I przyszli ci wszyscy Braniccy, Potoccy, Radziwiłłowie i mnóstwo innych do Cesarza Rosji, padli na kolana przed nim i mówili: „Ratuj nas Najjaśniejszy Panie przed tym parweniuszem korsykańskim.” Cesarz wzruszył się do łez na ten widok i tak im odpowiedział: „Nie bójcie się moi bracia w Chrystusie. Czyż Bóg nie jest po naszej stronie?”[/size]<br /><br />„Dzieje umierania polskiego” autor nieznany
#6
Cytat:
Województwo

Gra województwem wymaga prowadzenia jego finansów. Zależą one od wielkości gospodarki w danym województwie, oraz od ratingów. Województwo ma również stałe wydatki. W wypadku niższych dochodów od wydatków gracz musi pobawić się w Jacka Rostowskiego.

Inne źródła dochodów nie zależą od ratingów np. wsparcie zagraniczne, ale w wypadku województwa udział takich dochodów nie może być zbyt wielki.
[size=8pt]I przyszli ci wszyscy Braniccy, Potoccy, Radziwiłłowie i mnóstwo innych do Cesarza Rosji, padli na kolana przed nim i mówili: „Ratuj nas Najjaśniejszy Panie przed tym parweniuszem korsykańskim.” Cesarz wzruszył się do łez na ten widok i tak im odpowiedział: „Nie bójcie się moi bracia w Chrystusie. Czyż Bóg nie jest po naszej stronie?”[/size]<br /><br />„Dzieje umierania polskiego” autor nieznany
#7
Cytat:
Stowarzyszenie

Stowarzyszenie opiera swoje dochody na wsparciu finansowym społeczeństwa. Zależy ono od wielkości gospodarki danego regionu, oraz ratingów.

Stowarzyszenie może opierać się w większym stopniu niż np. województwo na innych źródłach dochodu od kradzieży, po zagraniczne wsparcie finansowe.
[size=8pt]I przyszli ci wszyscy Braniccy, Potoccy, Radziwiłłowie i mnóstwo innych do Cesarza Rosji, padli na kolana przed nim i mówili: „Ratuj nas Najjaśniejszy Panie przed tym parweniuszem korsykańskim.” Cesarz wzruszył się do łez na ten widok i tak im odpowiedział: „Nie bójcie się moi bracia w Chrystusie. Czyż Bóg nie jest po naszej stronie?”[/size]<br /><br />„Dzieje umierania polskiego” autor nieznany
#8
Cytat:
Kruszec

Kruszec to ustalona na potrzebę gry fikcyjna substancja, której cechą charakterystyczną cechą jest uśredniona wartość względem różnych dóbr przychodach. Jednostką kruszcu jest sztabka. Jeśli nie chcecie wydać od razu całego majątku musicie określić w czym go lokujecie inaczej cały kruszec przepada wam wraz z turą. Majątek oczywiście musicie gdzieś schować inaczej może wam zostać zrabowany. Będę co jakiś czas informował o tym jak różne formy lokat stoją względem kruszcu i w zależności od tego wasz majątek ulegnie uszczupleniu, lub się powiększy.
[size=8pt]I przyszli ci wszyscy Braniccy, Potoccy, Radziwiłłowie i mnóstwo innych do Cesarza Rosji, padli na kolana przed nim i mówili: „Ratuj nas Najjaśniejszy Panie przed tym parweniuszem korsykańskim.” Cesarz wzruszył się do łez na ten widok i tak im odpowiedział: „Nie bójcie się moi bracia w Chrystusie. Czyż Bóg nie jest po naszej stronie?”[/size]<br /><br />„Dzieje umierania polskiego” autor nieznany
#9
Cytat:
Zasady różne

Zauważyłem, że pojawiło się trochę wątpliwości co do zasad gry. Niniejszym wyjaśniam:
1. Nie można samemu podejmować decyzji, których nie jest w stanie samodzielnie podjąć wasza postać lub wasze postacie.
2. Postacie niezależne będą tworzone możliwie rzadko, czyli tylko wtedy gdy jest to uzasadnione. W niektórych przypadkach gracz będzie mógł bezpośrednio pisać i decydować o poczynaniach postaci niezależnej, ale tylko i wyłącznie za moją zgodą i tylko i wyłącznie będzie to dotyczyło podwładnych gracza.
3. Obecnie skończyły się krzesła, ale dzięki temu nowy gracz będzie mógł dokładniej wybrać sobie takie krzesło jakie sobie życzy, a ja dam mu od 3 do 1 pkt czakry w zależności od tego jak bardzo jestem w stanie uwierzyć, że ta postać może mieć wpływy na losy Polski.? Może być to nawet Wielki Mistrz Masoński, albo wieszczka. Nie mam zamiaru ograniczać waszych wyborów z wszystkimi tego konsekwencjami.
4. Gracz może otrzymać Punktu Doświadczenia i zwiększenie Czakry, za sukcesy zakończone informacją na jawnym forum. Działalność tajna której efektem nie jest post na forum jawnym uznana jest za bezpłodną. W wypadku otrzymania większej ilości kruszcu wystarczy post na tajnym zawierający sugestie.
5. Gracz może proponować ewenty i jest to działalność pro bono publico jednak nie mam zamiaru się samookłamywać, że nie będę patrzył przychylniej na gracza, który robi coś dla gry i że nie będzie to miało wpływu na mechanikę. Oświadczam, że jestem człowiekiem. Wnioski wyciągajcie sami.
[size=8pt]I przyszli ci wszyscy Braniccy, Potoccy, Radziwiłłowie i mnóstwo innych do Cesarza Rosji, padli na kolana przed nim i mówili: „Ratuj nas Najjaśniejszy Panie przed tym parweniuszem korsykańskim.” Cesarz wzruszył się do łez na ten widok i tak im odpowiedział: „Nie bójcie się moi bracia w Chrystusie. Czyż Bóg nie jest po naszej stronie?”[/size]<br /><br />„Dzieje umierania polskiego” autor nieznany
#10
Cytat:
Głosowanie

1. Głosowanie może być tajne, lub przez podniesienie ręki. W wypadku pierwszego gracz pisze jakie głosowanie zaleca na swoim tajnym, a w wypadku drugiego robi to w wątku z obradami za pomocą didaskaliów.
2. Mistrz Gry może ograniczyć prawo do głosowania swoimi podwładnymi, ale musi mieć to miejsce możliwie szybko od czasu pojawienia się głosowania, a najlepiej przed nim i nie może mieć miejsca już po umieszczeniu głosów graczy. Tego typu zastrzeżenia powinny pojawić się już na tajnym, lub w chwili w której jest debata przed rozpoczęciem samego głosowania.
[size=8pt]I przyszli ci wszyscy Braniccy, Potoccy, Radziwiłłowie i mnóstwo innych do Cesarza Rosji, padli na kolana przed nim i mówili: „Ratuj nas Najjaśniejszy Panie przed tym parweniuszem korsykańskim.” Cesarz wzruszył się do łez na ten widok i tak im odpowiedział: „Nie bójcie się moi bracia w Chrystusie. Czyż Bóg nie jest po naszej stronie?”[/size]<br /><br />„Dzieje umierania polskiego” autor nieznany


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 4 gości