Instrukcje dot. Nacji oraz podstawy mechaniki.
#1
Podstawowa instrukcja mechaniki


1. Gra toczy się w systemie turowym (mniej więcej 3 dni - miesiąc w grze). Podczas każdej tury następuje poszerzenie granic (bądź ich zmniejszenie) oraz przyrost "zbiorów" oraz dzieci (lub wymieranie społeczeństwa).
2. Gracze rozporządzają swoimi mikronacjami. Ich zorganizowanie, poziom poparcia itd. formuje sam gracz.
3. Istnieje tylko barter albo korzystanie z zasobów znalezionych lub wyhodowanych.
4. Gracze nie wiedzą o położeniu swoich mikronacji zaś nie istnieje żadna oficjalna mapa ich położenia. Każdy gracz rysuje własną mapę na podstawie raportów zwiadowców (lub handlu mapami od innych graczy).
5. Gracze muszą się znaleźć. Możliwość interakcji powstaje tylko w momencie "zderzenia" się granic lub nawiązania kontaktu. Wiadomości przenosi mistrz gry, zaś dotarcie wiadomości jest opóźnione przez tury (i odległość oraz środek transportu).
6. Żeby utrudnić porozumiewanie się i układy, oficjalne nazwy Nacji są odpowiednio "przeinaczone" tak samo jak i nicki graczy. Również nawiązany kontakt nie musi automatycznie oznaczać kontaktu z nacją innego gracza. Może to być nacja "podstawiona" przez mistrza gry.
7. Gracze na start otrzymują określoną liczbę dzieci, młodzieży, dorosłych i starców. Polityka demograficzna jest bardzo ważnym czynnikiem.
8. Każdy gracz otrzymuje do dyspozycji w magazynie konkretne ilości produktów wypisanych przez Mistrza Gry i kategoryzowanych w Żywność (podział na mięso i rośliny), Paliwo (wyngiel, nafta itd), Surowce (stal, drewno, żelazo itd) Kruszcze (złoto, srebro, platyna).
9. Oddzielną kategorią jest broń oraz amunicja. Istnieje możliwość by gracz sam wymyślał rodzaje broni które chce wprowadzić do użycia.
10. Społeczeństwo każdej nacji dzielone jest wedle zawodów (lub ich braku). Dzięki temu gracz będzie mógł ustalić (i Mistrz Gry) w czym jego nacja będzie najlepsza.
11. Budowanie budynków strategicznych takich jak
1)Fort
2)Mury/Fortyfikacje
3)Fabryka Broni
4)Fabryka Amunicji
5)Instytut naukowy ( o określonym profilu)
6)Laboratirum
7)Zakłady chemiczne
8)inne w trakcie gry uznane za strategiczne

wymagają posiadania odpowiedniej ilości surowców (oraz czasu) ustalanego indywidualnie przez Mistrza Gry.
12. Gracze mają możliwość dokonywania odkryć naukowych, prowadzenia eksperymentów i badań pod warunkiem posiadania odpowiedniej infrastruktury i wyszkolonych kadr
13. Wszelkie odkrycia odbywać się będą według przygotowanego przez Mistrza Gry schematu (zapisanego w formacie xls
14. Odkrycia są możliwe tylko gdy nacja gracza posiadać będzie odpowiednie, wymagane surowce oraz zasoby
15. Produkcja broni, maszyn i wszystkich rzeczy niezbędnych do prowadzenia działań zbrojnych oraz transportu wymaga posiadania odpowiednich surowców o ilości których (wymaganiach) informuje indywidualnie mistrz gry.
16. Produkty pierwszej potrzeby są wytwarzane "domyślnie". Podczas rozgrywki Mistrz Gry jednak będzie informował gracza o potrzebach jego nacji i zgłaszanych prośbach.
17. Gracze muszą odpowiadać na zapotrzebowanie nacji (o których to potrzebach informuje Mistrz Gry) poszukując odpowiednich złóż oraz materiałów oraz organizując niezbędne zakłady produkcyjne (korzystając z zasobów zawodowych. Nacja która nie posiada kowala raczej nie ma co liczyć na tworzenie produktów z metalu).



NO, GDZIEŚ TAK BĘDZIE, KOŁO TEGO.DodgyDodgy


Wiadomości w tym wątku
Instrukcje dot. Nacji oraz podstawy mechaniki. - przez Dalewin - 15.04.2014, 16:28

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości