Elementy mechaniczne
#1
Information 
Cytat:Zakres kontroli nad osobami
- Każdy gracz ma pełną kontrolę nad swoją postacią, pomijając różne odruchy naturalne, wpływy różnych substancji itd. Jeżeli jednak gracz jest nieosiągalny przez dłuższy czas, postacią może sterować MG albo jakiś inny upoważniony gracz.
- Pełna kontrola rozciąga się również na protegowanych, przy czym oni mogą odejść, jeżeli są źle traktowani.
- Kategoria oczarowanych obejmuje początkowo specjalne stronnictwa wielbicieli głównej postaci. Nad oczarowanym ma się pełną kontrolę (z wyjątkiem działań, które są dla niego osobiście niekorzystne), dopóki ma on środki, by raz dziennie skontaktować się z postacią albo protegowanym. W przeciwnym razie kontrola może podlegać ingerencji MG. Oczarowani mogą też odejść, jeśli się... rozczarują. Uznaje się jednak, że startowi oczarowani są oczarowani mocno, tak jakby zostali opłaceni potrójną kwotą PD (porównaj dalej).
- Istnieje jeszcze nieformalna kategoria podajników (typu przechodniów itp.), osób bez politycznego znaczenia mogących dostarczać czasem cięte riposty.
Cytat:Punkty Doświadczenia
Za działania w każdej turze MG przyznaje postaci PD (w granicach 50-1000). PD odzwierciedlają może niekoniecznie sukcesy, ale aktywność postaci w świecie gry, budowanie swojego doświadczenia i wpływów. PD można też dostać za prace dla gry.

(Poza tym możesz dostać 1000 PD za ściągnięcie do gry nowego gracza. Jeśli ściągniesz wielu graczy na raz, nagroda będzie dozowana w tempie 1000 PD na turę aż do 3000 PD).

PD da się wykorzystać następująco:
  • (500*docelowy poziom) PD za podbicie sobie Opinii Społecznej o 1. (Dla docelowego OS równego 0 lub mniej jest to zawsze 700 PD). W razie ewentualnych spadków MG ma uwzględniać owo +1 OS w porównaniu ze stanem naturalnym przez co najmniej 15 tur.
  • Można również wykorzystać PD na oczarowanie nowych osób.
Ceny oczarowywania
Orientacyjnie i przykładowo oczarowanie takiego sobie wiejskiego sklepikarza to 50 PD, mało znanego posła to 1000 PD.

Bazowa cena oczarowania jest skalowana w zależności od stosunku osoby do głównej postaci. Normalna cena jest za osobę trochę sympatyzującą, potencjalnego sojusznika. Za osobę i tak bliską uleganiu postaci skalujemy bazową cenę do 80%, dla osoby neutralnej - do 120%, dla niechętnej - do 200%, dla śmiertelnych wrogów - do 300%. Do tej ceny stosujemy dopiero modyfikatory dotyczące siły oczarowania.

Siła oczarowania wynika z ilości PD, jaką się wyda:
  • Za pół ceny można kogoś oczarować na jedną turę.
  • Pełna kwota ceny to oczarowanie na 10 tur.
  • 1,5 kwoty to oczarowanie trwające, dopóki ogólna sytuacja nie zasieje w danej osobie jakichś wątpliwości.
  • Podwójna kwota to oczarowanie w zasadzie trwałe.
  • Potrójna kwota służy do pozyskiwania hardkorowych wyznawców.
W razie śmierci czy przegranej postaci jej PD przepadają i nie przechodzą na protegowanych.

Cytat:Opinia społeczna
Działalność twojej postaci w świecie gry znajduje swoje odbicie w Opinii Społecznej (OS), przydzielanej raz na turę. OS postaci gracza wygląda np. tak:
Cytat: napisał(a):swój chłop [6]
Część opisowa opisuje emocje związane z daną postacią, natomiast [wartość liczbowa] -- ogólnie "format" i popularność postrzeganą w kraju. Oczywiście jedno nie zawsze musi się przekładać na drugie.
  • Liczbowa OS będzie przyjmować wartości od -6 do 12.
  • Normalnie każdy startuje z opinią mało znany [2]. W Niepodległości Tytanów startowy fus to bardzo znany [7].
  • MG może modyfikować OS postaci w zależności od zmian sytuacji (jej własnej i ogólnej) w świecie gry.
  • Postaci o OS 12, która jest uznawana za "legendę gry", MG może przyznać OS 13 w ramach specjalnego przywileju.
Od poziomu OS zależy skłonność społeczeństwa i środowisk politycznych do uważania postaci za "nadającą się" na duże stanowiska.

Protegowani
Protegowany to młody, zdolny człowiek, którego twoja główna postać wprowadza na salony i promuje na stanowiska. Jeżeli twoja główna postać zginie lub z innych powodów stanie się "nie do użytku", możesz grać dalej protegowanym. Zachowujesz wówczas ok. 2/3 liczbowej OS postaci, w zależności od stopnia zadbania protegowanego.

Pierwszy protegowany jest dostępny od OS 4, drugi -- od OS 9, trzeci -- od OS 13.


Wiadomości w tym wątku
Elementy mechaniczne - przez Szmer - 12.08.2020, 19:21
RE: Elementy mechaniczne - przez Szmer - 14.08.2020, 00:37
RE: Elementy mechaniczne - przez Szmer - 14.08.2020, 13:27

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości