Liczba postów: 1 831
Liczba wątków: 194
Dołączył: March 2014
Reputacja:
12
02.08.2020, 22:21
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13.08.2020, 23:48 przez Szmer.)
- Warunek startu: trzech graczy w tydzień. (2/3)
- Forma deklaracji: podanie wybranej wybitności w tym temacie + dwa zdania nt. postaci (można potem zmienić). Wskaż jakieś wielkie czyny twojej postaci (zwycięstwa, wynalazki, dzieła czy tendencja artystyczna, do jakiej należy). Postać nie musi (ale może) być powiązana z żadnym obozem politycznym; jeżeli jej frakcja adoratorów będzie należeć do partii, będziesz mieć lepszy wgląd w tę partię, ale może cię ona próbować dyscyplinować.
- Zajawka: Zawsze na antegierkach gramy jakimiś na poły prawdopodobnymi postaciami, takimi "zwyklakami" którzy się mogą wśliznąć do historii. Nie tym razem. Do wyboru dostajecie jedną z poniższych wybitności. Dostajecie 15 miejsc dla swoich "wyznawców" w Sejmie Ustawodawczym wg stanu na koniec lutego 1919 r. (zostają po prostu "doklejeni") Każdy dostanie polskiego dyplomatę NPC na konferencji wersalskiej i NPC ministra w rządzie (można jedną z tych osób wymienić na siebie). Jako cel gry można sobie postawić zostanie docelowo prezydentem i niedanie się zastrzelić Niewiadomskiemu.
- wielki artysta -- postać jest wybitnym pisarzem, muzykiem czy plastykiem. Jej dzieła czy wirtuozeria (typu Paderewski) jest podziwiana w kraju i zagranicą. Cieszy się dużym szacunkiem w kraju i na świecie wśród różnych opcji politycznych, ale głównie wśród warstw wykształconych.
- wielki dowódca -- postać jest wsławiona w bojach w Wielkiej Wojnie albo innych konfliktach. Startuje z "własną" dywizją WP (typu Błękitna Armia) i frakcją w wojsku.
- wielki ideolog -- postać jest twórcą lub przynajmniej przywódcą istotnej politycznej ideologii w Polsce. Ideologię można sobie dowolnie wymyślić i będzie mieć ona istotne poparcie, przy czym nie może być ona zupełnie z kart fantasy (tzn. klasy latających potworów spaghetti) i nie może być dosłowną kopią jednego z istniejących obozów politycznych.
- wielki inżynier -- postać miała potężną rolę w rozwijaniu niektórych z osiągnięć naszego wieku radia i aeroplanu. W związku z tym ma własne zakłady przemysłowe i istotne bogactwa. Narutowicz turbo.
- wielki społecznik -- postać wsławiła się działalnością dobroczynną np. na rzecz ofiar Wielkiej Wojny, albo jest półbogiem spółdzielczości czy zakładania szkół. Ma dużą popularność wśród różnych grup społecznych, ale jest mniej znana zagranicą.
- wielki uczony -- opcja na Skłodowską, w zasadzie podobna do wielkiego artysty, z możliwym przebalansowaniem w kierunku znajomości jakiejś dziedziny dającej specyficzne możliwości (nie mówię, że atom, ale ).
- mogę przyjąć propozycje innych wybitności, jeżeli zachowają równowagę rozgrywki.
- Szkic scenariusza: W granicach Polski mamy historyczny marzec 1919 roku. Poza Polską historia jest lekko alternatywna. MAPA
Cytat:30 sierpnia 1918 eserowskiej zamachowczyni Fanny Kapłan udaje się zastrzelić Lenina. Prowadzi do głębokiego rozłamu między bolszewikami a niebolszewicką lewicą w sowieckiej Rosji i natychmiastowego wybuchu czerwonego terroru. Antybolszewicy (socjaliści-rewolucjoniści, mienszewicy) tworzą jednak własny rząd Rosji sowieckiej i uzyskują przewagę w kolejnych tygodniach. (Wybuchają walki wewnętrzne między Trockim a innymi przywódcami bolszewików). Jeszcze we wrześniu 1918 "lewa" (tzn. niebolszewicka) Rada Komisarzy Ludowych zrywa pokój brzeski i wypowiada ponownie wojnę państwom centralnym. Te wojska, które jeszcze gdzieś mają, atakują trochę Niemców.
Rosja socjalistyczna obiecuje zachować wolność słowa i prasy przy ustroju wciąż opartym na sowietach, a także szanować samostanowienie narodów podbitych przez carat. Doprowadza to do dopuszczenia dyplomatów rosyjskich po stronie ententy na konferencji wersalskiej. Mocarstwa zachodnie udaje się przekonać, że Sowiety mają wyraźną przewagę w ogarniętej wojną domową Rosji i chcą być w miarę stabilnym filarem powojennej Europy.
Przy kapitulacji Niemiec ententa natychmiast kasuje Prusy Hohenzollernów i dzieli je mniej więcej po granicach pruskich prowincji (modyfikacje głównie na wschodzie, por. mapka). Każde państewko niemieckie póki co ma być traktowane oddzielnie i nie może interweniować w sprawy pozostałych. Wynik jest taki, że rewolucja listopadowa prowadzi do utworzenia rządów sowieckich w wielu landach, a w innych mobilizacja lojalistycznych żołnierzy i oficerów utrzymuje dawny porządek. Taki stan trwa od kilkunastu tygodni i sytuacja jest wciąż dynamiczna. Konferencja wersalska ma jeszcze mnóstwo rzeczy do ostatecznego zdecydowania.
Na początku 1919 roku Rosja osłania dyplomatycznie, na ile może, rewolucję na Węgrzech. W odpowiedzi Wielka Brytania, a trochę i Francja i Rumunia tolerują utrzymanie cesarza Karola Habsburga formalnie na czele Austrii oraz kombinację austro-węgierskich generałów (na czele z Miklosem Horthym), jeśli chodzi o zachowanie resztek armii i kontroli na Słowacji. Nie wszyscy zatem już pożegnali się ze snem o podtrzymaniu istnienia Austro-Węgier. Niektóre kręgi w Galicji widzą w tym możliwie potrzebną równowagę dla czerwonego niebezpieczeństwa i socjalistycznego oszołoma Piłsudskiego... - Szkic mechaniki. Względnie typowa. Będzie autopilot/generator eventów. Nie będzie wielu postaci na raz. Możliwe, że wprowadzę jakiś system konkurowania o wpływy na pozostałe stronnictwa i podbierania ich posłów do swoich obozów wielkich ludzi. [+ edit: gra pewnie będzie spowolniona przez wyznaczone "godziny urzędowania" MG, żebym miał kontrolę nad swoim czasem i żeby wyrównać zrywy i zamieranie aktywności]
- Komentarz ogólny. Ponieważ 1. Czerwony sprawdził i jednak nie będziemy mieli łatwego dostępu do dynasteistów 2. w takim razie Trzy Wilczyce chciałbym powoli dodłubać na kiedyś, oto pomysł na grę na rozruszanie na teraz. Mam nadzieję, że Wisznu mi wybaczy zahaczenie o motyw Austro-Węgier, ale było już o tym wspominane w wątku "Sny o Ante" i mimo wszystko nie gramy w C.K. państwie (chyba, że gracze coś wykręcą).
|