Pomysł na grę [lata 80., bunkry, wojna, mrok]
#4
Kiedyś miałem pomysł na rozgrywkę bardziej strategiczną w realiach "stan wojenny gone wrong" i myślę, że jakbym teraz to organizował to połączyłbym jakoś z twoim pomysłem.

Zajawka z mojej szuflady:
Cytat:Grudzień 1981 roku. Z obitych pilśnią telewizorów człowiek w generalskim mundurze i ciemnych okularach ogłasza w Polsce stan wojenny. Nikt na dobrą sprawę nie wie co to oznacza, ale czołgi, transportery opancerzone i patrole wojska na ulicach szybko pozwalają nabrać wyobrażeń. Wszelki opór wobec władzy ludowej wydaje się spacyfikowany. Lecz nie jest to do końca prawdą, bowiem, paradoksalnie, hołubieni przez rządową propagandę robotnicy w kilku miejscach w kraju postanawiają dać odpór siłom ZOMO i Ludowego Wojska Polskiego. 16 grudnia w kopalni "Wujek" w Katowicach padają strzały. Śmierć 9 górników nie osłabia jednak determinacji pozostałych, przeciwnie - staje się sygnałem do zbrojnego powstania które najpierw ogarnie pozostałe kopalnie na Śląsku, a następnie resztę kraju. Wiosną 1982 roku Kornel Morawiecki zakłada "Solidarność Walczącą" której podporządkowuje się większość zbrojnych grup antykomunistycznych w całej Polsce. Wojna domowa staje się faktem.

Mielibyśmy więc dwa obozy, SW i WRON. Planowałem do tego mechanikę wojenną opartą bardziej o cyferki a mniej o uznaniowość Tongue Kluczowym atrybutem, obok tych wszystkich wartości bojowych, byłoby morale. Jak teraz o tym myślę, wyglądałoby to mniej-więcej tak:

SW
- dysponuje autonomicznymi grupami powstańczymi
- może wskazać dowolne miejsce w kraju jako siedzibę dowództwa
- może zmieniać siedzibę po kryjomu
- otrzymuje informacje tak samo szybko lub wolniej od WRON
- wydawane rozkazy są realizowane z opóźnieniem
- niskie morale jednostek powoduje ich rozwiązanie
- wygrywa, gdy zatrzyma lub zlikwiduje członków WRON

WRON
- dysponuje jednostkami LWP i MO
- rozpoczyna grę z siedzibą w Warszawie
- wszystkie zmiany siedziby są jawne z dokładnością co do miasta
- otrzymuje informacje tak samo szybko lub szybciej od SW
- wydawane rozkazy są realizowane niezwłocznie
- niskie morale jednostek powoduje ich dezercję, częściowo na stronę SW
- kontroluje Polskie Radio (w czasie gry może je stracić)
- wygrywa, gdy zatrzyma lub zlikwiduje członków dowództwa SW

Oprócz tego możliwe jest zwycięstwo cząstkowe poprzez wynegocjowanie rozejmu - wówczas MG wskazuje, kto lepiej na tym wyszedł - a także przegrana obu stron poprzez rozwalenie kraju i/lub sprowokowanie wojny nuklearnej Tongue
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
RE: Pomysł na grę [lata 80., bunkry, wojna, mrok] - przez Czerwony - 12.08.2014, 12:56

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości