Opinia społeczna, protegowani i NPC - Czerwony - 10.03.2016
Żywcem stąd, bo po co zmieniać skoro działa.
Cytat:Opinia Społeczna
Działalność twojej postaci w świecie gry znajduje swoje odbicie w Opinii Społecznej (OS), przydzielanej raz-dwa razy w tygodniu. OS gracza widać nad postem i wygląda ona np. tak:
swój chłop [6]
Część opisowa kładzie nacisk raczej na popularność i emocje związane z danym politykiem, natomiast [wartość liczbowa] - na ocenę pracowitości, uczciwości, merytoryczności itd.Oczywiście jedno nie zawsze musi się przekładać na drugie.
Wartość liczbowa OS
- liczbowa OS będzie przyjmować wartości od -6 do 12, domyślnie 2.
- w "warunkach normalnych", tj. zakładając brak lub mało aktywności, OS spada ciągle o 1, aż do -3. Przy OS wyższych lub równych 10 "spadek domyślny" wynosi -2.
- za aktywność można dostać do OS od +1 do +3.
- za sterowanego przez postać NPC-a na stanowisku co najmniej ministra, wicemarszałka parlamentu albo szefa partii otrzymuje się stale -1 do OS (ma to zachęcać do forsowania postaci graczy i ich protegowanych).
- za objęcie stanowiska otrzymuje się przez dwa okresy rozliczeniowe +1 do OS.
- prócz tego za wielkie czyny (typu reformy, akcje propagandowe na dużą skalę) albo za wielkie afery GM może podwyższyć lub obniżyć OS wedle uznania.
Profity
od 3 OS - gracz tworzy młodego protegowanego swojej postaci (jest na to pole w profilu), który może w jej imieniu zajmować stanowiska, nabierać doświadczenia, a w razie śmierci lub konieczności wycofania się z życia publicznego zająć jej miejsce. Dzięki temu GM-i będą też mieli mniej skrupułów przy niszczeniu wam postaci :-P
od 4 OS - możliwe jest tworzenie organizacji.
od 5 OS - gracz może objąć prezesurę istniejącej partii lub założyć nową. Powiedzmy, że nowy gracz będzie miał możliwość założenia partii na starcie zgodnie z dawną procedurą, ale za cenę domyślnej OS = 0. Później szansa przepada.
od 10 OS - gracz może stworzyć drugiego Protegowanego.
Cytat:Protegowani i NPC
Wraz z postępami w grze nie musisz się ograniczać do sterowania swoją własną postacią. Będziesz mógł "upychać" po stanowiskach protegowanych i tzw. NPC-ów (z ang. Non-Player Character czy jakoś podobnie, no, chodzi o postacie nienależące do graczy ).
Protegowanego możesz stworzyć, jeżeli masz co najmniej 3 OS (drugi przysługuje od OS=10). Jest to młody, zdolny działacz, którego twoja główna postać wprowadza na polityczne salony i promuje na stanowiska. Wypadałoby mu wymyślić nazwisko i napisać biografię. Jeżeli twoja główna postać zginie lub z innych powodów stanie się "nie do użytku", możesz grać dalej protegowanym (albo rzecz jasna stworzyć nową - ale protegowanemu już wyrobiłeś pewną polityczną pozycję).
Jeżeli protegowany nie wystarcza, możesz wziąć pod swoją kontrolę NPC. Jest to postać historyczna (tu GM długo pomyśli, zanim się zgodzi) albo zmyślona. Pamiętaj, że każdy NPC, którego wprowadzisz na ważniejsze stanowisko, będzie ci dawał -1 do OS w co tydzień. Lepiej posługiwać się główną postacią i protegowanym.
Cytat:Cytat:- co do zasady zakazane jest używanie NPCów w dyskusjach z postaciami innych graczy lub z ich protegowanymi,
- swoim protegowanym można wypowiadać się bez ograniczeń, wedle własnego uznania,
- z NPCów można korzystać bez ograniczeń w instytucjach, w których oni zasiadają; NPCem można odpowiadać na komentarze, dotyczące działalności instytucji,
- z NPCów można korzystać z umiarem w eventach; NPCem można odpowiadać na komentarze, dotyczące eventu,
- za nierealistyczne odgrywanie NPCa lub używanie go w celu uchylenia się od niekorzystnych skutków swoich działań, GM ma prawo ukarać gracza, jego postać lub protegowanego,
- za nagminne nierealistyczne odgrywanie NPCa lub nagminne używanie go w celu uchylenia się od niekorzystnych skutków swoich działań, GM musi ukarać gracza, jego postać lub protegowanego
|