Informacje o grze - Wersja do druku +- Kanciapa: historie nieprawdziwe (//kanciapa.pbf.net.pl) +-- Dział: Archiwum Kanciapy (//kanciapa.pbf.net.pl/forum-4.html) +--- Dział: Szczytowy okres wczesnokanciapowy (//kanciapa.pbf.net.pl/forum-168.html) +---- Dział: 5. Antyante (//kanciapa.pbf.net.pl/forum-104.html) +----- Dział: Poza grą (//kanciapa.pbf.net.pl/forum-105.html) +----- Wątek: Informacje o grze (/thread-442.html) |
Informacje o grze - Powsinoga - 26.09.2014 Antymurale
czyli nie ma kurwa lekko Internetowy polityczny RPG rozgrywany w trybie PBF RE: Informacje o grze - Powsinoga - 26.09.2014 Scenariusz lolante: Antyante: Nie ma kurwa lekko Gra stanowi swego rodzaju pastisz dotychczasowego gatunku gier z serii Antemurale. Istnieje sobie Polska, w jakimś tam totalnie zwichrowanym kształcie. Świat ten stanowi ślepą kiszkę czasoprzestrzeni historycznej, w której Rzeczpospolita Polsko-Litewsko-Moskiewska została zgnieciona w Wielkiej Wojnie Światowej, pozostałości tego państwa udało się zbić do kupy między Odrą a Bugiem, ale potem dowaliła wojna atomowa, Wodzem Ludowym został Moczar ale długo to nie potrwało, bo wszystko rozpadło się na małe państwa-miasta... Cechy charakterystyczne:
RE: Informacje o grze - Powsinoga - 26.09.2014 Mechanika gry: 1. Celem gry jest PRZETRWANIE postaci graczy i Polski w jakimkolwiek stanie nie będącym kraterem bądź domem wariatów. 2. Punkty Wpływu Punkty wpływu są przyznawane w każdej turze - najpierw z puli dla każdego na start, później w oparciu o FUSy. Za Punkty Wpływu można składać modły o eventy, wydarzenia, siły i środki - w jaki sposób chcielibyście kreować świat gry, który pozostaje niedookreślony. Miejscem, w którym składacie propozycje eventów bądź nowego info o świecie gry jest Ołtarz Szuma, dostępny na forum tajnym. 3. Zegar Zagłady mówi wam, jak bardzo źle jest. Macie następujące wskaźniki: Aberracyjna Psychuszka: Im jest wyższa, tym łatwiej manipulować rzeczywistością (będę łatwiej akceptować porypane eventy i uzasadnienia działań), ale też bardziej rozzuchwalą się wasi wrogowie. Kiedy wypierdoli przez dach powyżej 10/10 - gra zostaje przegrana. Katastrofalne Zniszczenia: W każdym rozrachunku są złe. Jeżeli dostajecie wpierdol od wrogów zewnętrznych, bądź nie jesteście w stanie ogarnąć swojego państwa/państw, licznik ten będzie wzrastać. Wysoka Psychuszka jest w stanie mitygować efekty Katastrofalnych Zniszczeń (mieszkańcy Neo-Austro-Węgier nie oczekują prawdziwej opieki zdrowotnej poza lewatywą), ale wszystko ma swoje granice. Jeśli wyjdzie ponad 10/10 - gra zostaje przegrana. RE: Informacje o grze - Powsinoga - 26.09.2014 Podręcznik gracza W jaki sposób grać w świecie, który ma tyle fabuły co Polska nadwyżki budżetowej? Możecie kształtować świat dowolnie w zakresie umożliwianym wam przez Punkty Wpływu i Supermoce. Jest to ograniczone akceptacją wyrażoną według mojego GMowskiego widzimisię, którego podatność na głupie pomysły jest zależna od Wskaźnika Psychuszki. Zastosowanie supermocy: Każdą supermoc można zastosować przynajmniej raz w ciągu tury (dalsze próby mogą ale nie muszą zapalić). Co wystarczy zrobić: Napisać posta w wątku "Świątynia Szuma" Supermoc: "PeDecja ma zawsze rację" i piszesz event o powstaniu na zgliszczach wpływowej partii politycznej i jej wpływach na Narodowy Bank Polski Jeżeli event zostaje opublikowany, to dostajesz wymyślony kawałek rzeczywistości we władanie, tzn. możesz założyć temat partyjny, głosować nowymi posłami w Sejmie, a na mapie pojawi się chroniony przez Straż Skarbową budynek NBP, w którym możesz bronić się przed wrogami. Albo: Supermoc: "Mistrz bójek na subforum Spotkania" osoba, która kłóci się z tobą w restauracji zostaje uduszona makaronem jak garotą UWAGA! Supermoce mają swoją złą stronę - nie znacie dnia ani godziny, kiedy po przyjęciu eventu z supermocy dowalę eventem z superwady! Możecie mnie obłaskawić, sami wnioskując o eventy wynikające z superwad, wtedy nie muszę sam wymyślać czegoś bardziej złośliwego... Zastosowanie Punktów Wpływu: W każdej turze macie do wykorzystania pulę Punktów Wpływu. Na starcie wszyscy dostają kilka, później otrzymujecie je z FUSów. FUSy stanowią ocenę waszych działań w grze i są przyznawane za waszą aktywność: to, jak zachowujecie się w wątkach dostępnych dla wszystkich graczy, oraz jak administrujecie tym, co wybłagaliście sobie w Świątyni Szuma. Jeśli wywalczyliście sobie partię polityczną, to założenie na tajnym jej tematu, publikowanie jakiegoś wydumanego programu i udawanie, że trwa poważna polityka będzie mieć następujący efekt: otrzymacie FUSy a wasza państwowa działalność może doprowadzić do obniżenia wartości suwaków Psychuszki i Zniszczeń. To samo tyczy się tworzenia armii, państw-miast itp. Tworzenie eventów nierealistycznych jest kuszące, bo zwiększa wasz INDYWIDUALNY WPŁYW NA GRĘ (Imperium Piły może mieć dużo wojska, pieniędzy itd.) i ułatwia wygrywanie bitew z nadciągającymi hordami wrogów, ale niebezpiecznie winduje suwak Psychuszki. Więc uważajcie! Punkty Wpływu pozwalają na załatwianie sobie u Szuma wszystkiego tego, czego nie macie w supermocach, ale ich liczba jest ograniczona w turze i nie można próbować zastosować ich ponownie! RE: Informacje o grze - Powsinoga - 26.09.2014 Wpływ wskaźnika Psychuszki na realia gry Żeby nie było informuję: stopień aberracji można rozbujać stopniowo. Tzn. jeżeli przy wskaźniku nienormalności 5 spróbuje ktoś zrobić neomonarchistyczne gangi konne, to zapewne skończy się na bandzie ćpunów. Co innego, kiedy stopniowym rozwalaniem przesuniecie ten wskaźnik dalej, tylko przypominam, że przy wyniku 10 gra się rozwala |